Dag 2 på Way Out West


Andra dagen av Way Out West har pågått ett tag nu. Och det fanns verkligen en jävla massa att se idag. Ikväll spelar bland annat Yeasayer och Dengue Fever, som jag skrivit om tidigare här på bloggen. Vi har även haft två av världens viktigaste indierockband, Franz Ferdinand och Sonic Youth på scen idag.

Dessutom har de historiska rockgiganterna The Sonic ärat Way Out West med sin närvaro idag. Jag hoppas verkligen att ni som är där tog tillfället i akt att se dom, kan ha varit en av de sista chanserna att få se dom live.

Ett annat band som vi, med största sannolikhet, aldrig kommer att få se live igen är ett av Sveriges mest älskade band, Broder Daniel, som ikväll gör en avskedskonsert och minneskonsert tillägnad BD-gitarristen Anders Göthberg. Detta är självklart ett måste!!

Konserterna fortsätter dock en bit in på natten. Känner ni för en mjuk och skön avrundning på dagen så skulle jag rekommendera Nina Ramsby & Ludvig Berge Trio på Annedalskyrkan. Jag tänker i alla fall avrunda dagen med Ninas underbara stämma!

Lyssna på: Nina Ramsby & Ludvig Berge Trio - Nu Vandrar Jag Iväg Bort

Kommentarer
Postat av: Niklas

Broder Daniel är såna jääävla kungar!!!!!! varför kan man inte bli fan till spellistan??

2008-08-08 @ 23:42:14
Postat av: johan

jag tror att man måste ha ett muxtape-konto för det.

2008-08-09 @ 23:05:06
Postat av: Hanna

Franz Ferdinand var underbara, lite märklig ordning på låtarna bara. Såg du förresten Lightspeed Champion? Gillar din blogg för övrigt.

2008-08-15 @ 14:48:12
URL: http://dethararingenblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0