Dagens Låt: Firewater - Weird Clown


Jag har haft fullt upp idag, så jag har inte hunnit lägga någon tid på bloggen förens nu. Och då jag slutar strax så blir det bara ett kort inlägg, dock fullt med substans ;)

För några månader sen la jag vantarna på Firewaters senaste album The Golden Hour som släpptes i april i år. Men sen dess har den försummats fram till idag då den äntligen fick sin jungfruspelning. Sen skällde jag ut mig själv för att jag låtit bra musik ligga ensam och ospelad i datorn.

Som vanligt med indie är det svårt att genreplacera eller beskriva Firewaters musikstil. Grundstilen är pop-punkig ska-rock (puh... fick med fyra genrer bara där) och man hör tydliga influenser från olika länders traditionellt inhemska musik, som t.ex. östeuropeisk folkmusik, framförallt den typ som genomsyras av zigensk musik... hmm zigenarpunk... hehe... lyssna bara på låten nedan innan jag fuckar era huvuden fullkomligt!


Bästa spåret från The Golden Hour: Firewater - Hey Clown

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0