Veckan som kommer...

Jag ber om ursäkt att bloggen inte uppdaterats dagligen den senaste tiden. Jag har verkligen haft fullt upp, både på jobbet och fritiden… som många andra under den här tiden antar jag.

Musikerna däremot verkar inte ha fullt upp utan tycks snarare ha tagit jullov redan. Och därför finns det inte mycket att rapportera. Vad gäller skivreleaser så ser jag personligen bara fram emot ett släpp i veckan, och det kommer från classic-soul-sångaren Anthony Hamilton, och heter Point Of It All.

Vad gäller spelningar så har i alla fall inte Millencolin tagit julledigt. Fyra spelningar gör örebroarna i veckan; på Trägår’n i GBG imorgon, Folkets hus i Östersund på torsdag, Campushallen i Linköping på fredag och avslutningsvis på Mejeriet i Lund på lördag.

Till helgen har vi ett antal riktigt intressanta spelningar. I Göteborg kan man lyssna på electropop med As In RebekkaMaria på Henriksberg eller svensk reggae med Governor Andy på Pustervik, båda på fredag. Stockholmarna kan istället lyssna på sköngungande blues med Eric Bibb (som jag skrivit om här) på lördag  eller kolla in ett av mina favoritband som spelar på en av mina favoritplatser, nämligen The Magic Numbers (som jag skrev om för tre(!) år sen här) på Street (Strand) i Stockholm på fredag.

Dagens låt får bli en Magic-klassiker. Titta och lyssna på: The Magic Numbers - Forever Lost

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0