Veckan som kommer...

Det är många stora namn som spelar i veckan;

Dio ikväll på KB i Malmö och på Debaser Medis, Stockholm på onsdag.
Bryan Adams på Scalateatern i Stockholm på tisdag.
Steve Earle spelar på Circus, Stockholm på tisdag.
Lenny Kravitz på torsdag på Sofiero Slott i Helsingborg
Melody Club på Björnes i Mariestad på fredag.
Celine Dion på lördag i Globen, Stockholm.

Men dom känns alla ganska ointressanta och inaktuella. Det är bara Bryan Adams och Lenny Kravitz som kommit ut med material i år, vilket Bryan hade gjort bäst i att låta bli.

Personligen tycker jag att veckans mest intressanta konserter är Kleerup på Respekt i Göteborg på fredag och Billie The Vision and the Dancers skivreleasekonsert på KB, Malmö, på torsdag samt deras två spelningar på Debaser Medis på fredag.

Det är en mycket bra vecka på skivsläppsfronten! Personligen ser jag fram emot Aimee Manns sjunde album "@#%&! Smilers", Lyon Shannons "El Sol" och Ida Marias "Fortress Around My Heart". Men framförallt Jacob Felländers debutalbum "Letters From The Trenches" och Billie The Vision and the Dancers "I Used To Wander These Streets". Samtliga släpps på Onsdag. Jag återkommer till några av dom under veckan!

Bra vecka med andra ord... enjoy!

Kommentarer
Postat av: Ola

Kolla in President Roadkill från Göteborg, och deras nysläppta skiva "SESSION 001". Dom släpper den för gratis nedladdning och det är det bästa jag har hört av ett osignat band på länge! www.presidentroadkill.com eller myspace.com/presidentroadkill.
Schysst blogg också;)!

2008-06-02 @ 16:23:30
Postat av: Johan

det ska jag absolut göra...

tack för rekommendationen, och lovorden ;)

2008-06-03 @ 16:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0