The Accidental: Frukten av otrohet

image7Jag är fullkomligt förtrollad av Indie-folk. Aukustiskt folk, som t.ex. Devandra Banhart och Iron & Wine fäller mig till dvala, medan Folktronica, som t.ex. Patrick Wolf och The Beta Band försätter mig i exalterad upphetsning. Precis som med allt inom indiegenren är indiefolken svår att definiera, men desto lättare att uppskatta.

Ett av mina favoritband inom folktronica är Tunng. Sångaren/Låtskrivaren i Tunng Sam Genders har visat sig vara otrogen med Stephen Cracknell, grundaren av folkkonstellationen The Memory Band. Och likt ett skilsmässobarn är jag orolig hur det här ska påverka deras ursprungliga band. Samtidigt som jag är väldigt nyfiken på hur deras nya barn kommer se ut.

Barnet kom att heta The Accidental (no pun intended), och igår släppte dom sitt debutalbum "There Were Wolves". Resultatet är underbart. Dom har lyckats kombinera det bästa från två världar och skapat en vackert psykedelisk skiva som är öm och harmoniskt men samtidigt experimentellt explosiv. Mina favoritspår är Wolves och Illuminated Red.


Lyssna på: The Accidental - Wolves

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0