Veckan som kommer...

Ny vecka, ny musik, ny design.

I lördags var det schlagerfestival. Då tog jag tillfället i akt att göra en ny grafik till min blogg. Jag hoppas ni gillar den :). Jag har även ändrat kategoristrukturen till höger, så man lätt kan komma åt det artister och band som jag rekommenderat och kommenterat tidigare.

Det känns som att sommaren har tagit fart nu, och med sommaren kommer konserterna. Sofia Karlsson inleder sin intensiva svenska sommarturné imorgon med en spelning på Chinateatern i Stockholm. Kolla in Sofias MySpace för resten av sommarens datum och platser. Jag vill även rekommendera lovande musikern Sarah Lindroth som spelar och sjunger med sitt band Darling Sarah på Mosebacke ikväll, gratis inträdde.

På torsdag spelar First Floor Power på Debaser Malmö, och på fredag spelar dom på Markan i Hässleholm under Siesta festivalen. El Perro Del Mar kan ni skåda på torsdag i Göteborg, på Nerfertiti.

För rockarna har vi Kiss på Stockholms Stadion, John Fogerty på Öja slottsruin i Ystad och Timo Räisänen på Nöjesfabriken i Karlstad. Samtliga spelar nu på fredag.

På lördag kan arvikaborna njuta av Markus Krungårds ljuva stämma på Ritz.

På skivfronten ser jag fram emot Ladytrons Velocifero, och Lars Winnerbäcks singel Strimmlor. Båda släpps på onsdag

Kommentarer
Postat av: Frida

Skitsnygg design! Du är så talangfull, Johan.

2008-06-03 @ 09:46:11
Postat av: Johan

Vad snäll du är! Tack Frida :)

2008-06-03 @ 16:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0