Dagens låt...


Ännu en singer/songwriter! Cara Beth Satalino skriver fina texter och bra musik… men det gör de andra också. Cara Beth Satalino experimenterar och försöker hitta en egen nisch… men det gör de andra också. Hon jämförs med Tori Amos och Regina Spektor… men det gör de andra också. Precis som jag konstaterat förut är singer/songwriters-djungeln extremt tät. Men det finns ju ingen anledning att inte njuta av allt den har att erbjuda. Plocka det bästa från de bästa.

Cara Beth Satalino har hittills släppt ett debutalbum, Crowded Mouth (2006), och i år släppte hon EP:n The Good Ones. Här är det bästa från Cara Beth Satalino:

Dagens Låt: Cara Beth Satalino - Lullaby (från Crowded Mouth)

Kommentarer
Postat av: Christina

Hej!



Har precis startat igång min egna lilla musik-blogg. Hoppas det e ok om jag länkar till till blogg?

2008-11-11 @ 16:56:58
URL: http://hittamusiken.blogg.se/
Postat av: Christina

Ska bli kul att följa din med:) Får erkänna att många av de artister du skrivit om har jag absolut ingen aning om vem dom är men det är bara bra, för jag älskar att "hitta" nya talanger!

2008-11-12 @ 06:45:32
URL: http://hittamusiken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0