Skivsläpp: The Republic Tigers - Keep Color


Så jävla bra!! The Republic Tigers släpper sitt debutalbum Keep Color i Sverige idag! Och det är så jävla bra!.

Bandet, som kommer från Kansas City, har skapat en mindre hype bland USA:s indierockare efter att deras musik spelats på tv i bl.a. Grey’s Anatomy, Gossip Girl och Letterman. The Republic Tigers ligger nära samtida populära indieband som Band Of Horses, The Shins och Death Cab For Cutie. Men samtidigt känns dom som en preview på hur framtida indie kommer att låta, i synnerhet indiefolk.

Musiken är melodiös och trallvänlig, men utan att bli konventionell eller klyschig, och som många andra indierockare idag så är det mycket syntiga inslag i många låtar. Keep Color är ett fruktansvärt bra debutalbum och första singeln Buildings & Mountains är en given indieanthem! Bästa spåren från Keep Color: Buildings & Mountains, Fight Song, The Nerve, Feelin’ The Future, Give Arms To It’s Socket… ok, nu håller jag på att räkna upp hela albumet, haha.

Lyssna på: The Republic Tigers – The Nerve
Lyssna på: The Republic Tigers – Fight Song

Lyssna och titta på: The Republic Tigers - Buildings & Mountains

Kommentarer
Postat av: Christina

Det kommer jag säkert att göra! Vet dock inte vart jag ska börja.. Något du vill rekommendera så här på rak arm?

2008-11-12 @ 10:07:04
URL: http://hittamusiken.blogg.se/
Postat av: Christina

oj d va en massa tips! Tur att jag inte har nått för mej ikväll:p Ska bli intressant..

Jag lyssnar på allt möjligt, du har säkert redan hört talas om mina favoriter.. John Mayer, 30 Seconds To Mars, Tori Amos, Matchbox 20, Katie Melua, Anthony & The Johnsons, Ray LaMontage, Ted Gärdestad, Amos Lee... å massa fler.. En salig blandning!

2008-11-12 @ 16:31:12
URL: http://hittamusiken.blogg.se/
Postat av: Christina

tjohoo jag igen, haha..

nu har jag lyssnat igenom artisterna du tipsa om och ja fastnade för dr.dog, the tunics, deer tick & bodies of water.. tack:) jag ladda ner vid senare tillfälle!



republic tigers= bra!

2008-11-12 @ 19:06:40
URL: http://hittamusiken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0