Happy Feet Saturday


The Honeydrips. För några månader sen la jag upp en låt och video av svenska The Honeydrips som "Dagens Låt" (lyssna på den här, scrolla ner på den sidan). Jag hade gärna fördjupat mig lite mer i The Honeydrips som jag tycker släppte ett av förra årets bästa svenska album, men för att citera en annan svensk artist så känns det lite fånigt och kort... att göra det här och nu.

Men en till skön låt från The Honeydrips passar sig i alla fall att lägga upp en Happy Feet-lördag som denna; Fall From A Height. Låten varvas med klockrena kommentarer från inledningsscenen i Annie Hall... den underbara dialogen mellan Woody Allens karaktär som barn och hans mamma; "Well, the universe is everything, and if it's expanding, someday it will break apart and that would be the end of everything!". varpå hans mamma skriker "What is that your business?". hehe sjukt bra och rolig film! Synd att Mikael inte tog med mammans replik där hon säger: "What has the universe got to do with it? You're here in Brooklyn! Brooklyn is not expanding!".

Lyssna på: The Honeydrips - Fall From A Height

Santogold. Lika bra att fortsätta på temat favorit i repris. I juli skrev jag om artisten Santogold som skulle spela sin funk-electronica på Roskilde. Santogolds karriär har tagit en rasande fart, debutalbumet släpptes tidigare i år, men hon har redan rosats av kritiker och fans och dessutom hunnit med att vara förband till Coldplay. Läs det tidigare inlägget, och lyssna på fler sköna låtar från Santogold här.

Lyssna på: Santogold - Starstruck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0