Rookie -08


Idag börjar Rookie -08 i Hultsfred. Inomhusfestivalen pågår i dagarna två och har som syfte att lyfta fram osignade och oetablerade svenska artister. Affischnamnen och dragplåstrena är Looptroop, Marcus Krunegård, Amanda Jensen och Johnossi, men de intressanta akterna är helt klart rookiesarna. Vissa är välbekanta, som Armand Mirpour, Boris & The Jeltsins, Hajen och Street Fighting Man. Men efter att ha lyssnat in mig på de artister som var okända för mig kan jag bara konstatera att det praktiskt taget inte finns några dåliga artister.

Det är en uppsjö av dagens svenska artister som en gång har spelat på Rookiefestivalen sen starten 1998, och flera ur helgens uppställning kommer garanterat föra fanan vidare. Mina favoriter är de jag nyss räknade upp samt The Culture In Memoriam, Delacroix och Isak Strand (Idol-deltagare från i år och min gamla granne från hoodsen i Horan ;).

Lyssna på: Isak Strand – Pick Me Up
Lyssna på: Armand Mirpour – Josie

Titta och lyssna på: The Culture In Memoriam – Lovely You

Kommentarer
Postat av: farzaneh

jag måste bara säga tack för en grym blogg! och speciellt tack för all bra musik du lägger ut och tipsar om, det är fantastiskt!

2008-10-25 @ 00:32:32
URL: http://farzaneh.blogg.se/
Postat av: Johan

merci! skitkul med bra feedback :) Glad att du gillar den :)

2008-10-25 @ 11:22:48
URL: http://music.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0