Cover: Glasvegas - Everybody's Got to Learn Sometime

Många tycks felaktigt tro att jag inte gillar Glasvegas för att jag inte tyckte att deras debut platsade på top 50-listan. Det stämmer att jag inte var direkt tokförtjust i debuten, däremot har jag kommit att gilla julalbumet A Snowflake Fell och jag håller Geraldine som en av 2008 år bästa låtar.

Igår kom jag att gilla en annan Glasvegas-produkt. En cover på The Korgis "Everybody's Got to Learn Sometime". Jag har aldrig gillat originalet, men däremot gillar jag verkligen Zuccheros cover av den. Glasvegas har nu tagit låten ett steg längre och skapat en förbannat bra version.

Lyssna på: Glasvegas - Everybody's Got to Learn Sometime

Kommentarer
Postat av: Lisa

Älskar den låten och alla dess versioner, tack för tipset!

2009-02-06 @ 12:33:28
URL: http://gish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0