Veckan som kommer... och dagens låt.

Som ni säkert har märkt så uppdateras inte bloggen lika frekvent som tidigare. Förut försökte jag få upp ett inlägg om dagen. Men på sista tiden har jag verkligen inte haft tid med det. Vintern och våren är vår mest intensiva period på jobbet så jag hoppas ni har överseende med detta. Jag kommer i fortsättningen inte pressa mig att skriva dagligen, utan i mån av tid och lust. Vad det innebär i praktiken vet jag själv inte. Det kan resultera i två inlägg i veckan, men lika gärna två om dagen. Måndagarna kommer dock se ut som de alltid gör… så nu till veckan som kommer:

Våra svenska stjärnskott, The Soundtrack of Our Lives, Anna Ternheim och Hello Saferide fortsätter att intensivt turnera med sina senaste album. TSOOL besöker i veckan Uppsala (onsdag), Västerås (torsdag), Karlstad (fredag) och Lund (lördag). Anna Ternheim ser man istället i Uddevalla (onsdag), Borås (torsdag), Göteborg (fredag), och Stockholm (lördag & söndag). Annika uppenbarar sig som Hello Saferide i Luleå (onsdag), Skellefteå (torsdag), Östersund (fredag) och Sundsvall (lördag)

Bortsett från dessa stående akter osar veckan elektronika med bland annat Steve Aoki på onsdag och RJD2 på torsdag. Båda på Berns i Stockholm. På fredag är det Göteborg som elektonifieras med Cluster på Nefertiti och Sebastian Tellier på Trägår’n. På lördagen får Malmö en dos av Tellier på KB. KB gästas även av fantastika Dungen (som släppte ett av förra årets bästa svenska album, 4) på fredag.

Vad gäller skivsläpp, så vill jag pusha extra för Sia, som jag skrivit om tidigare här. Hennes album Some People Have Real Problems, har svensk release idag. Ett annat 2008-album med sen svensk release är Carolina Liars Coming To Terms, som släpps på onsdag. Ett annat intressant släpp i veckan är Nikolai Fraitures (bassisten från The Strokes) soloprojekt Nickel Eye, som släpper albumet Time Of The Assassins, som vid en snabb genomlyssning lät riktigt lovande. Time Of The Assassins släpps även den på onsdag.

Och vad ni än gör missa inte Jonathan Johanssons debutalbum En Hand I Himlen! Har ni inte hört första singeln med samma namn, bör ni lyssna på den här. Kolla även in videon på youtube!

Dagens låt måste ju knyta an till veckans elektroniska ton:

Dagens låt: RJD2 - Ghostwriter

Kommentarer
Postat av: Per

Åh, jag älskar "Ghostwriter"! Blåset i refrängen är sjukt grymt! Hela hans första skiva är riktigt bra.

2009-02-02 @ 20:56:00
URL: http://disfordurham.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0