Skivsläpp: Andrew Bird - Noble Beast

Januari såg väldigt bra ut på pappret, med många intressanta släpp, inte minst från ett par av mina personliga favoriter; Antony & The Johnsons och Franz Ferdinand. Båda släppte sina tredje album i januari, och båda släppen var en besvikelse. Franz Ferdinands Tonight... är, som jag skrev i onsdags, ett bra album, men i jämförelse med deras tidigare två så är det tyvärr väldigt blekt. Antony Hegartys tredje album The Crying Light kan jag inte förstå mig på hur mycket jag än försöker. Antonys musik har en väldigt egen karaktär och är inte för alla, men jag har tidigare tilltalas starkt av denna karaktär. Men med The Crying Light står jag oförstående och undrar hur detta album kan ha fått geomgående toppbetyg och hyllats som hans bästa hittills. Vore kul att höra vad ni andra Antony Hegarty-fans tycker om albumet.

Trots en del besvikelser finns det de som har leverat. Ett annat januarialbum som jag sett fram emot är Andrew Birds Noble Beast som också släpptes i onsdags. 2007 släppte Andrew sitt sjunde och bästa album Armchair Apocrypha, och han fortsätter att imponera på Noble Beast. Andrew har i många år hållit sin musik smal, men med denna stigande formkurva är det nog bara en tidsfråga innan han breddar sin publik. I förrgår gästade han The Late Show, där han framförde Fitz & Dizzyspells från Noble Beast och gjorde helt klart ett intryck på David Letterman, kolla på det klippet nedan.

Betyg:


Lyssna på: Andrew Bird - Oh No (från Noble Beast)
Lyssna på: Andrew Bird - Imitosis (från Armchair Apocrypha, 2007)

Titta och lyssna på: Andrew Bird - Fitz & Dizzyspells (från The Late Show)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0