Cover... torsdag

Jag hade tänkt lägga upp det här inlägget i tisdags, men det får bli cover-torsdag istället. Det franska musikkollektivet Nouvelle Vague är, för mig, en favorit bland coverbanden. Deras två första album är fantastiskt bra, med mästerliga covers på låtar som Guns Of Brixton, Heart Of Glass, Bela Lugosi's Dead, The Killing Moon, A Forest... ja, listan kan göras lång.

För två veckor sedan släppte Nouvelle Vague sitt tredje album, praktiskt nog titulerat 3 (som visserligen känns lite som en titelplankning av Portisheads tredje album, Third, som kom ut förra året). Tyvärr så visade sig 3 vara en stor besvikelse för mina öron. Jag har försökt att lyssna igenom albumet sådär varannan dag i hopp om att den ska växa, men icke. Ett spår som jag dock gillar skarpt på 3 är covern av albumaktuella Depeche Modes Master And Servant. Låten gästas dessutom av Martin Gore himself.

Lyssna på: Nouvelle Vague - Master And Servant (cover: Depeche Mode)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0