Peace and Love och 12 lektioner i Doherty


Igår avslutades Peace and Love i Borlänge, sommarens första stora pop-och-rock-festival. Festivalens största namn hette Peter Doherty & Babyshambles. Igår diskuterad jag Pete Doherty med en kompis som inte kunde förstå hur han kunde vara intressant nog för skvallerpressen att skriva om. Uppenbarligen har min kompis inte upplevt det som Doherty skapat med The Libertines, Babyshambles och som sololartist. Det sägs att all publicitet är god publicitet, men visst fan är det tragiskt när en sån musikalisk mästare som Doherty bara uppmärksammas, av den breda massan, för hans heroinberoende, flickvän och flippade leverne.

Jag har nu gjort min kompis en tjänst och satt ihop en spellista på Spotify... en beginners guide to Pete Doherty. Har ni också missat Dohertys musik får ni här mina fyra favoriter från vardera av hans tre projekt. Om ni däremot, precis som jag, gillar Dohertys musik så blir det här en skön tribute-lista. Enjoy.

Lyssna på spellistan "12 lektioner i Doherty"

Kommentarer
Postat av: Emma Larsson

Hej!

Har fått dille på pianoballader, tänkte om du hade ngt tips. Typ i stil med Hello Saferides Loneliness is better when you're not alone. :)

Kramar Ems

2009-06-30 @ 01:17:10
Postat av: Johan

Hej Emma



Jag ska tänka under dagen så slänger jag upp lite tips imorgon :)



Kram

2009-06-30 @ 09:40:00
URL: http://music.blogg.se/
Postat av: carro

Snygg blogg du har! Allt bra med dig?



Ha en bra dag!

2009-06-30 @ 09:52:03
URL: http://carrobruden.blogg.se/
Postat av: Sally

vad synd, jag kan inte få upp listan i min spotify:/ snygg blogg du har förresten;)

2009-07-22 @ 02:21:05
Postat av: Sally

vad synd, jag kan inte få upp listan i min spotify:/ snygg blogg du har förresten

2009-07-22 @ 02:22:34
URL: http://rockdonna.blogg.se/
Postat av: Cramp Magazine

Underbart. Underbara. Underbarn.

2009-07-26 @ 23:57:18
URL: http://cramp.se/magazine

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0