Top 10 v.26



Som vanligt har det varit skitsvårt att välja ut bara 10 spår, det är många bra andra och tredje spår som jag hade hoppats ge plats åt, från t.ex. The Sounds, Manic Street Preachers och New Foundland... men dom kanske dyker upp senare under mer musiktorkade veckor. Jag är dock glad att jag såg till att få med andraspår från Kasabian, Joker's Daughter och The Maccabees.

Några nyheter på veckans lista som jag tycker ni ska kolla in närmare är Amazing Baby, Toy Fight och Regina Spektors senaste album. Det är en del av veckans skivlsläpp som inte är representerade på veckans lista, så glöm inte att kolla in nästa vecka så ni håller er uppdaterade. Hör av er om ni tycker att jag missat någon artist eller grupp så ska jag genast kasta ett öra på deras senaste alster.

För att komma åt listan kopierar ni texten nedan och klistrar in den i  adressfältet i webbläsaren, välj ”öppna med Spotify” i dialogrutan som kommer upp. (Har ni öppnat den här spellistan tidigare behöver ni inte göra det igen, de nya låtarna ligger redan på plats).

spotify:user:musicblogg:playlist:3RZTrFd8MSvre1xE3kCXPC

Spellista:
1. Kasabian - Where Did All The Love Go?
    (West Ryder Pauper Lunatic Asylum, 2009-06-10)
2. The Maccabees - Wall Of Arms
  
  (Wall Of Arms, 2009-05-20)
3. Amazing Baby - The Narwhal
   
(Rewild, 2009-06-17)
4. Toy Fight - Your Own Fireworks
   
(Peplum, 2009-06-24)
5. Regina Spektor - The Calculation
   
(Far, 2009-06-24)
6. Joker's Daughter - Go Walking
   
(The Last Laugh, 2009-06-17)
7. Patrick Watson - Wooden Arms
    (Wooden Arms, 2009-05-05)
8. Floating Action - 50 Lashes
    (Floating Action, 2009-05-20)
9. Iron & Wine - Love Vigilantes
    (Around The Well, 2009-05-20)
10. Graham Coxon - Look Into The LIght
    (The Spinning Top, 2009-06-17)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0