Rap-rock

Vill först bara ta och kort presentera mig själv. Heter Per, är 26 år gammal, född och uppvuxen i Örebro, bor numera i Uppsala sedan ett par år och studerat en hel del geografi och just nu freds- och konfliktkunskap. Är Johans svågers svåger. Skriver även på min egen blogg, Polaren Per. Är en väldigt stor musikälskare, väldigt snudd på nördig. När det kommer till favoritmusik så ser jag mig som något så tråkigt som ungefär 'allätare' efter att i ungdomen gått igenom faser av både punkrock och hip-hop, och sedan landade någonstans mittemellan kan man säga. Just hip-hop och soul, men även mycket annat, är något jag känner att jag nog kan bidra med till den här bloggen och är mycket tacksam över att få skriva här om det jag gillar väldigt mycket.

Förutom i mitt eget sammanhang har sammanslagningen av rock och hip-hop sällan varit särskilt lyckad alls med några få undantag. Nu har det kommit ytterliggare ett försök på att blanda dessa två genrer, och den här gången så verkar det faktiskt gå vägen. Bluesrockarna i The Black Keys blev på sin senaste skiva producerade av Danger Mouse och fördjupar sig nu ännu mer med hip-hop. Damon Dash, som tidigare var Jay-Z's kompanjon och medgrundare till Roc-A-Fella Records, har tydligen gått och blivit ett stort fan av gruppen och kontaktade dem för att göra något ihop. Resultatet är BlakRoc som släpps 27:e november. En skiva där The Black Keys lägger grunden och artister som RZA, Raekwon och Ol' Dirty Bastard från Wu-Tang Clan, Ludacris, Q-Tip och Pharaohe Monch med flera rappar och sjunger. Första singeln heter "Ain't Nothing Like You (Hoochie Coo)" och gästas av Mos Def och Jim Jones.



//Per

Kommentarer
Postat av: Niklas

Bra inlägg å soft me lite hip-hop

2009-11-26 @ 07:46:51
Postat av: Carl

Hej, knappast rätt inlägg att skriva kommentaren till men jag tänkte störa och horigt säga att mitt alt-rock band Slentrian just har släppt vår första EP och att det vore jättekul om du kollar in den och säger vad du tycker!



www.slentrian.com är adressen till vår blogg.

2009-11-29 @ 17:43:26
URL: http://slentrian.com
Postat av: Anton

Galet bra skit det här!! Och älskar din musiksmak nu vill jag se mer tips här i bloggen! :D

2009-12-01 @ 19:30:48
Postat av: Per

Tack!! Ja, kan bara hålla med! Hela skivan finns nu på spotify, http://open.spotify.com/album/5ysxoGFZWIZxDRUghvCBRL

Det kommer mer inom någon dag, ska försöka få fram nåt bra :)

2009-12-02 @ 00:10:07
URL: http://polarenper.blogspot.com
Postat av: E

En fråga.. Om man skulle ha en "musikverksad" där det finns replokaler, skivinspelning (studioutrustning)intrumentlån, tillgång till lärare,(instrument och sång) scen. Vad mer skulle behövas? Vad skulle saknas?

2009-12-03 @ 12:46:48
URL: http://eglen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0