Till havs

Fortsätter lite på samma spår som det förra inlägget med sol och hav. Mannen som gett ordet 'laidback' ett ansikte och ett soundtrack, Jack Johnson, är tillbaka med en ny singel och kommande skiva. Jack Johnsons musik var precis som John Butler Trio något jag lyssnade väldigt mycket på under min vistelse i Australien. Den tidigare surfaren från hawaiis enkla och glada musik passar perfekt till slappa dagar i solen. Hans andra skiva "On and On" ger mig många sköna minnen därifrån, och skivan "In Between Dreams" som kom där efter höll mig kvar i dom drömmarna sedan tillbaka i kalla nord.

Hans senaste skiva heter "To The Sea" och kommer i slutet av maj. Första singeln med den snygga och surfiga videon till heter "You and Your Heart". Nog inte bara jag som längtar efter värme och bad när man ser den.


//Per

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0