CSS spelar på Peace & Love


Igår avslutades Accelerator-festivalen, som enligt mig hade årets bästa laguppställning. Idag startar årets kanske näst bästa festival (jämnt skägg med Hultsfred) Borlänges stolthet; Peace & Love. Om Accelerators bokningar var kvalitativa så är Peace & Loves minst sagt kvantitativa… fast fortfarande med kvalitet.

Det är hela 100 band och artister som ska rivas av på tre dagar. Så samtidigt som jag önskar att jag kunde gå så blir jag stressad bara av att kolla på spelschemat… hur skulle man välja!?

För er som ska gå så är mitt tips för dagen: CSS!

CSS är ett brasiliansk indierockband som spelar poppig och snabb discorock. Namnet CSS står för Cansei de Ser Sexy, som i sin tur betyder ”Jag är trött på att vara sexig”, ett citat hämtat från Beyoncé. Trots namnet tycks inte CSS vara särskilt trötta på att vara sexiga. Självbetitlade debutalbumet från 2006 och bandets framton rent allmänt genomsyras av sexuella anspelningar, allt ifrån det återkommande användandet av xxx, i t.ex. den energiska fronttjejen Lovefoxxx namn och titelspåret CSS Suxxx, till låttexter som till och med skulle ha fått Lola Ferrari att rodna. Allt förpackas dock på ett humoristiskt och lekfullt sätt.

CSS uppföljande album släpps om knappt en månad i Sverige. Fram till dess får ni hålla till godo med några spår från debuten Cansei de Ser Sexy:

Lyssna på: CSS – Music Is My Hot Hot Sex

Lyssna och titta på: CSS - Let's Make Love And Listen To Death From Above:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0