Bombay Bicycle Club


2009 var ju ett riktigt riktigt bra musikår! Så bra så att det var väldigt lätt att glömma bort eller missa bra artiser och släpp. Ett av dem som jag missade var indierockarna från London i Bombay Bicycle Clubs debutsalbum "I Had The Blues But I Shook Them Loose" (som har ett riktigt snyggt omslag, som kan ses ovan, och vars titel är en textrad tagen från ett klassiskt annat debutalbum, ATCQs "People's Instinctive Travels and the Paths of Rhythm" och låten "After Hours").

Hade hört det sköna gruppnamnet innan och att de blivit uppmärksammade men missade helt att de släppt ett album. Musiken på skivan är klassisk brittisk indierock, medryckande och rytmisk men ändå emotionell och stämningsfull. Sångaren har en rätt så speciell röst men som jag tycker passar bra och bara förstärker det lite känslosamma i musiken. Hade lätt platsat på min tjugo-i-topp-lista över album från förra året, men det är aldrig försent att upptäcka ny och bra musik! Ett av de bästa spåren enligt mig är "Evening / Morning", som också har en väldigt skön video som ni kan se nedan.

 

//Per


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Gaaaaalet bra musik blogg! :D

2010-02-28 @ 19:59:26
URL: http://mikelakarolin.blogg.se/
Postat av: Per

Tack så väldigt mycket! Jag bygger bara på konceptet och sidan som Johan har byggt upp. Grymt kul med uppskattning tycker vi båda!

2010-03-01 @ 19:26:15
URL: http://polarenper.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0