RJD2 - "The Glow"

Den amerikanske musikern och producenten RJD2 är tillbaka med sitt fjärde album, "The Colossus". Det första, "Deadringer", var åt instrumental hip-hop och breakbeats med mycket (vokala) samplingar, med vilket han lite fortsatte med på det andra, "Since We Last Spoke". På det tredje, "The Third Hand", så började han spela mycket men framför allt sjunga själv, och det gick mer åt det lite synthiga pop-hållet.

Nu på fjärde albumet så kan man säga att de två stilarna möts. Det är mycket melodier och han sjunger själv på några av låtarna men får även hjälp av Kenna, Phonte och Aaron Livingston. Det är dessutom mer sväng och blås igen, som i till exempel första singeln "Let There Be Horns". Tycker det är hans bästa skiva sedan den mycket klassiska debuten. RJ har en väldigt behaglig ljus röst, som vi får prov på i den sköna låten "The Glow" vars video kan ses nedan.




//Per

Kommentarer
Postat av: Nicke

Haha. Va detta för sjukt?

http://www.youtube.com/watch?v=Swig3fsfbCU

2010-02-21 @ 18:12:37
URL: http://www
Postat av: alex

Hey Grym blogg, Jag älskar din design grymt mycket! Tänkte be dig av hela mitt hjärta om jag skulle få utnyttja din bakgrund? har typ 5 läsare så den lär inte spridas! Skulle vara skit snällt! Hör av dig på min mail ! /alexandra

2010-03-12 @ 00:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0