RE:GENERATION

Ett av de coolare projekt jag sett på senare år. Kända djs, band, sångerskor och producenter kollaborerar och mixar äldre musik med nyaare stilar. Det hela kommer att bli film/dokumentär men om det bli för tv bara något som släpps på nätet vet jag ej.

Har hittat fyra stycken låtar (saknas gör Mark Ronson med Mos Def/Erykah Badu, lägger upp den senare) som släppts idag och här är det Pretty lights som kollaborerat med LeAnn Rimes och Dr. Ralph Stanley på låten Wayfaring Stranger. Låter riktigt bra tycker jag, både ur ett låtperspektiv, men även om man ser till hur stilarna fungerar ihop.


Värre blir det här... och trots att jag gillar Skrillex vanligtvis så funkar inte hans version med The Doors av Breakin' A Sweat (It's Alright) särskilt bra. Det blir för mycket Skrillex och för lite The Doors tyvärr.

Skrillex & The Doors - Breakin' A Sweat (It's Alright) by JustDoHits

I den tredje låten har Dj Premier och NAS jobbat med Berklee Symphony Orchestra på vad jag bl.a. tror är Vivaldis fyra årstider, Vinter. Rätta mig gärna. Låter väl helt okej, dock tycker jag att det var ett tråkigt val - det är ingen större chock att hip-hop fungerar med det mesta, framförallt inte klassisk musik.



På fjärde låten är det The Crystal Method tillsammans med Martha Reeves och the Funk Brothers som skapat en mix av I'm not leaving. Lite samma problem som på Skrillex låt här tycker jag, även om The Crystal Methods stil hörs till och från, så får den stå tillbaka för Funk/RnB delen. Synd, tror man kunnat fått in mer av The Crystal Methods egna sound.

/David

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0