Dag 1. på Way Out West!


Idag börjar som bekant Way Out West, som har sålt slut på sina biljetter för andra året i rad. Jag vet att flera av er ska dit… och jag är inte alls avundsjuk… det är skitkul att sitta instängd på ett kontor… hoppas det regnar på er!

Man kan väl säga att det är lite av en mjukstart idag. De mest intressanta spelningarna kommer imorrn och på lördag. Med det sagt så är det dock inte på något sätt dåliga spelningar idag, trots att de inte får spela på festivalområdet utan istället huserar på klubbar runt om i Göteborg.


Dagens tips:

För er som vill lyssna på elektronica är mitt tips göteborgsbandet Pacific! som spelar på Rio Rio kl. 22.00.
Lyssna på: Pacific! – Hot Lips

För er som vill ha lågmäld singer/songwriter-pop så går min rekommendation ut till norska Ingrid Olava som spelar på Jazzhuset kl. 22.30.
Lyssna på: Ingrid Olava – Only Just Begun

För er som trånar efter dansant indie-pop/rock så bör ni styra benen mot Pustervikbaren och lyssna på The Mae Shi som spelar där kl. 21.30.
Lyssna på: The Mae Shi – Run To Your Grave

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0