Happy Feet Saturday - Delorean

Det har varit ett par riktigt sköna och soliga dagar i veckan, och ikväll så ska jag på fest och slå klackarna i taket! Så vad passar då bättre än att köra ett inlägg under återkommande temat Happy Feet Saturday med lite dansant och somrig musik!

Förra helgen så hittade jag för mig ny musik som jag gillade direkt, återigen genom musiktidningen NME. Den riktigt härliga musiken stod gruppen Delorean för. Gruppen är från början från den baskiska provinsen i Spanien och spelade då elektriskt influerad indie-rock på sitt första självbetitlade album som kom 2004. De släppte sedan ett andra album 2006 som låter mer elektroniskt och dansant men ändå pop/rock. När de sedan bytte gitarrist och flyttade till Barcelona så blev de ännu mer influerade av klubbscenen där och gick mot ett ännu mer dansant sound. 2009 så släppte de EP:n "Ayrton Senna" med fyra låtar som alla får det att rycka i mina ben och se en klubb eller strand full med dansande människor och massa blinkande ljus framför mig. Är väldigt glad och uptempo-musik med sång eller ibland bara bakomliggande kör.
Nu är de på väg att släppa en fullängdare med namnet "Subiza", efter staden där de spelade in. Första singeln heter "Stay Close" och fortsätter där EP:n tog vid. Det är glatt, dansant, sång och lite bakgrundskörer. Videon passar väldigt bra till musiken och är både väldgt psykedelisk och somrig med massa sol och vatten. De har även gjort riktigt bra remixer till bland annat Franz Ferdinand, The Teenagers och The Big Pink.

Hoppas ni får en bra lördag och kan dansa loss ikväll!


//Per

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan tipsa om osignat och oupmärksammat: http://www.myspace.com/newarrivalsmusic

2010-04-17 @ 14:15:54
Postat av: wiksson

hittat

http://www.youtube.com/user/TheLiljegren

2010-04-21 @ 16:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0