I Got 5 On It - Munspel

 
 
Blev sugen på att skriva här igen, så kommer nog att göra det från och till när jag känner för det, men mycket mer oftare än vad som gjorts på ett tag, så håll utkik.
 
Idag så åkte jag skridskor i Kungsträdgården, där musik spelades i högtalare runt omkring isbanan. En av låtarna som spelades var med Ulf Lundell, "Orkney", och som innehåller ett längre munspelsparti. Munspel är ett klart underskattat instrument i musik, och är riktigt fint när det används bra. Därför har jag, likt i filmen "High Fidelity", satt ihop en topp-fem-lista med mina favoritlåtar med munspel. Det var inte lätt, finns väldigt många bra som innehåller någon form av munspel, men jag har valt ut en enligt mig bra blandning på låtar. Listan finns både på Spotify och på YouTube, så bara att blåsa igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0