Malcolm Middleton


Det som utmärker Malcolm Middleton mest är hans påtagliga skotska accent. Lika skotskt som accenten är hans röda hår och svarta humor. Hans musik är dock allt annat än stereotyp. Det är mörkt, mellow och bittert men förpackad i vackra toner av piano och stråkar. Malcolm har själv sagt att "...de enda gångerna som jag spelar gitarr eller skriver texter är när jag är deprimerad eller uttråkad. När jag är glad är jag ju upptagen med annat."

Malcolm är främst känd som den ena halvan i indiebandet Arab Strap. Han fick även en hel del uppmärksamhet i Storbrittanien då han siktade på att få sin låt "We're All Going To Die" att bli "Christmas number one". Låten som handlar om att vi alla kommer att dö ensamma inledde med ett odds på 1000 mot 1 mot sig. Men efter stor support från fans som lobbade låten med hjälp av internet och radio så slutade "We're All Going To Die" på en fjärdeplats.

Bästa spåret från senaste albumet Sleight of Heart (feb, 2008):
Malcolm Middleton - Blue Plastic Bags


Titta och lyssna på: We're All Going To Die:

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skön accent. Det låter nästan skämtsamt ;)

2008-08-05 @ 14:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0