Världens tråkigaste genre!

Jag har alltid varit förtjust i att genresortera musik. I mitt Itunes har låtarna oftast tilldelats både genre och subgenre. Det finns sjukt många roliga och konstiga subgenrer, som t.ex. Shoegaze som är etiketten på brittiska indierockband som står stilla på scen och stirrar ner i golvet när dom spelar, eller Queercore som är punkband bestående av homosexuella.

Den genre som är mest osmickrande måste ju ändå vara Easy Listening. Den genren skulle lika gärna kunna heta tråkig & oinspirerande. Ändå tycks en uppsjö artister vilja placera sin musik i den genren. Missförstå mig inte, lättlyssnad musik kan fortfarande vara bra… men tråkig.

Imorgon spelar Tom Levin och Elin Sigvardsson på Fasching. Båda är extremt lättlyssnade… och bra… men tråkiga. Dom har dessutom varit aktiva rätt länge, utan att slå… tillfällighet?

Mina favoriter från Tom och Elin:

Lyssna på: Tom Levin – Bring You Back Home
Lyssna på: Elin Sigvardsson – Song For Anna

För att återknyta till cover-spellistan som jag la upp nyligen så har Elin gjort en bra cover på Lars Winnerbäcks Inte För Kärleks Skull:

Lyssna på: Elin Sigvardsson – Not For Eternity (cover: Lars Winnerbäck)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jo, Elin Sigvardsson är en sådan artist som jag personligen - om man ser till det ytliga - borde tycka om. Trots det har jag aldrig fastnat för henne. Det är, som du säger, fint men trist.

2008-08-28 @ 21:22:34
URL: http://dethararingenblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0