Dagens Låt: The Drugs Don't Work

Som jag skrev i måndags så släpper The Verve sitt fjärde album, Forth, idag. Själv har jag inte tagit mig tid att lyssna in mig på plattan så jag vågar mig inte på att bedöma den. Men utifrån olika svenska tidningars recensioner tycks det vara ett typiskt "betyg-3-album".

"...kryddat med försiktiga Radiohead-experiment, jazzbas, bibliska referenser och Joy Division-citat, och de är till och med beredda att slänga in sånt som låter farligt nära Eurythmics 80-tal."
- Nöjesguiden

"Gruppen tar nu ut svängarna musikaliskt på ett sätt som de inte gjort sedan tidigt 1990-tal"

- SvD

"...de som var sugna på skadeglädje får nog vänta lite. För Forth är inte alls dålig. Inte lysande heller - här finns inte alls samma omedelbarhet som på Urban Hymns och inte samma flytande driv som deras tidigare 90-talsplattor"
- TT

Något som inte är betyg 3 är The Verves tidigare tre album som samtliga håller enormt hög klass... vilket dock ledde till den hybris som splittrade bandet. Man hann dock med att komponera en av tidernas bästa låtar (enligt mig), The Drugs Don't Work.

Dagens låt: The Drugs Don't Work

Kommentarer
Postat av: Lizzy

Mmm, älskar den !

2008-08-29 @ 23:20:43
URL: http://muzicforlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0