Veckan som kommer... och dagens låt!

Nu är jag tillbaka från två sköna semesterveckor. Men jag måste erkänna att jag har haft lite Internetabstinens, och det känns bra att uppdatera bloggen igen.

Vad händer i veckan då?

Konsertmässigt kan vi stockholmare se fram emot The Breeders på Berns, på tisdag, och Tom Levin och Elin Sigvardsson på Fasching, på fredag. På fredag är det även en råcool tribute till Pink Floyd på Dalhalla, synd bara att det kostar en halv förmögenhet för ditresa och biljett.

Veckans vinnare är dock Örebro, som får hem sin stolthet Witchcraft. På lördag spelar dom på Club 700. Förbanden är två av Örebros mest lovande band: The Durango Riot och Asteroid. Och det hade varit värt att betala 160:- för att bara se någon av de banden. Så det här är verkligen en Kinder Ägg-experience!! Ta tillfället i akt, kommer inte ångras!

Skivsläpp att se fram emot i veckan är självklart The Verve, som släpper sitt första album på drygt 10 år. Albumet är det fjärde i ordningen och praktiskt nog titulerat ”Forth”. Veckans kanske bästa albumsläpp är dock trip hop-rockarna No-mans album ”Flowermouth”. Flowermouth släpps idag, Forth på onsdag.


För många börjar skolorna åter igen idag, så jag tänkte ta tillfället i akt att tillsammans med Barenaked Ladies ge er en snabbundervisning i alfabetet. Även ni som kan alfabetet kommer nog lära er lite nya praktiska ord.

Dagens låt: Barenaked Ladies - Crazy ABC's

Kommentarer
Postat av: Hanna

Angående The Verve är jag tveksam, för att inte tala om vad jag är när det gäller Oasis comeback. Fast Love Is Noice är väl okej, lite U2 över den på nåt sätt.

2008-08-25 @ 21:42:26
URL: http://dethararingenblogg.blogg.se/
Postat av: Johan

Nä, "Forth" lär väl inte ta världen med storm. Den har ju fått rätt halvtaskiga recensioner. Samtidigt lär det ha varit tämligen svårt att toppa de tre tidigare utmärkta albumen. Jag har inte hunnit lyssna in mig på skivan än, men jag håller med om att Love Is Noise håller klass, gillar även Sit & Wonder.

2008-08-26 @ 08:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0