Veckan som kommer... och dagens låt

Nu är det jul igen… och inte helt oväntat är det ont om spelningar i veckan. Man kan dock förvänta sig en hel del julfester på sina lokala klubbar, inte minst på juldagen, med mer eller mindre etablerade band.

Debaser håller dock fanan högt även en vecka som denna. Slussen får besök av Boris and the Jeltsins på torsdag och Mattias Hellberg & The White Moose på fredag. Medan Medis gästas av Miss Li (som jag skrivit om tidigare här) på lördag. Annars är det inte så mycket att rapportera.

Ännu glesare är det på skivsläppsfronten. Finns faktiskt ingenting av det lilla som släpps i veckan som är värt att lägga sina slantar på… eller ens lyssningstid.

Som jag berättade förra veckan så håller jag på att sammanställa en lista över de, enligt mig, 50 bästa skivsläppen under 2008. Den listan kommer att läggas upp i början av nästa vecka, förutsatt att jag lyckas plocka bort de ca: 20 för många albumen som jag har på listan nu ;)

Det senaste albumet att falla bort från listan är Shearwaters Rook. Så för att kompensera för det så får låten Rooks bli dagens låt:

Lyssna på: Shearwater - Rooks

Kommentarer
Postat av: Per

Wow, 50 bästa! Ambiöst, och svårt! Jag håller på att sammanställa en tio-i-topp och har haft en del problem med att sålla, skulle lätt kunna gjort en topp-20 lista, men 50 är lite mastigt för min del, så big up! Ser fram emot listan! :)

2008-12-22 @ 21:55:11
URL: http://disfordurham.blogspot.com
Postat av: Alina

God Jul! :)

2008-12-22 @ 21:58:04
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Per

Nu har jag börjat beta av min årsbästa-lista på min blogg, så kolla gärna in! :)

2008-12-26 @ 22:42:01
URL: http://disfordurham.blogspot.com
Postat av: Metalnallen

Kolla in nya banden/osignade banden Calm och Chemical Vocation på min sida med metal o rock recensioner! Kommentera gärna!

2009-01-08 @ 19:31:27
URL: http://metalnallen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0