Video-release

Tidigare i år skrev jag om indie-folkbandet The Accidental i samband med släppet av deras härliga debutalbum There Were Wolves (läs det inlägget här, scrolla ner!). I helgen släpptes musikvideon till första singeln Illuminated Red.

Vad jag har förstått är det den officiella videon, varför jag verkligen förundras över att den är liveinspelad!? Dessutom är det en lite annorlunda tolkning av låten jämfört med albumversionen, framförallt tydligt genom att Hannah har fått betydligt mer sångutrymme i videoversionen.

Titta och lyssna på: The Accidental - Illuminated Red


Lyssna på albumversionen: The Accidental - Illuminated Red

Kommentarer
Postat av: vendela

Vilken härlig låt!!!



Första gången jag är på din blogg(dök upp när jag sökte på Threatmantics på google), den är jätte inspirerande o proffsig!

Kika in min(något oproffsigare) musik blogg om du har lust: www.vendelasmusik.blogg.se

2008-12-11 @ 13:48:16
URL: http://vendelasmusik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0