Veckan som kommer...

Jag har haft mycket att göra idag, därav inläggets sena ankomst. Det är måndag igen, vilket innebär en brief på vad musikveckan har att erbjuda. Precis som förra veckan är det inte så mycket att vara förberedd på. Skulle nog till och med påstå att det är den mest händelsefattiga veckan hittills.

Inte ett vettigt skivsläpp så långt ögat kan se och jag kan inte heller se några direkt intressanta spelningar… visst Winnerbäck och Hellström fortsätter sina turnéer, med det känns mest som att det går på repeat nu, även fast ni bör kolla in dom när de når er by. Däremot vill jag uppmärksamma alla Göteborgsbor på att Hoffmaestro & Chraa spelar på Nefertiti på lördag, och det är ju något att kolla in!



Jag tänker dock inte lämna er tomhänta idag. Igår såg jag nämligen en härligt välgjord film, Juno. Den var smart och rolig och rakt igenom underhållande, och som min tjej sa när eftertexten började rulla ”nä, jag vill se mer”.

Man känner igen vibbarna i Juno från filmer som Ghost World, Welcome To The Dollhouse och Garden State. Och likt dessa har även Juno ett grymt bra soundtrack. Det haglar med musikreferenser och ”band name dropping”, ofta levererat med komik, som när Juno blir sårad och sårar tillbaka genom att säga att Sonic Youth bara är oväsen. Eller när hon kallar benmärgsbedövning för Spinal Tap.

Lyssna på ledmotivet: The Moldy Peaches - Anyone Else But You

Kolla in trailern:

Kommentarer
Postat av: Jessica

Den låten är så rar!

2008-07-16 @ 20:59:31
URL: http://jesele.devote.se
Postat av: Droxx the almighty

Måste kommentera Juno! En film som är så kritikerrosad så hade man höga förväntningar på denna totalt menlösa film.. Var bland det sämsta jag någonsin sett, varken kul eller intressant. Usch

2008-07-17 @ 15:05:13
Postat av: Anonym

Droxx, jag håller verkligen inte med. så välskriven, välregisserad och välspelad! totalt fri från stereotypa karaktärer. Den berättar historier som kändes äkta och som berörde. Dessutom bra musik och intelligenta one-liners som i allra högsta grad var roliga!



men smaken är olika :)

2008-07-17 @ 16:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0