Veckan som kommer... och dagens låt!

Den här veckan fortsätter likt de många föregående. Våra svenska favoriter fortsätter sina turnéer. Winnerbäck gästas nu, under några spelningar, av Markus Krunegård. Samma Markus gästar även Kent på deras spelning i Krunegårds hemstad Norrköping på fredag.

Det är mycket skön blues och jazz i veckan, där höjdpunkterna är Mavis Staples på KB i Malmö och Dana Fuchs på Fasching i Stockholm.

På torsdag drar Luleåkalaset igång och fortsätter fram till lördagen. Den musikaliska repertoaren osar dock allsång på skansen möter finlandsfärja.

Veckans mest intressanta spelning sker på lördag i Dalhalla då Laleh och José Gonzales bjuder till. Det är Lalehs enda spelning i sommar och Josés första, så passa på att ta tillfället i akt.

Jag har tyvärr inga intressanta skivsläpp att rapportera om den här veckan, men det kommer bli en hel del bra musiktips ändå.

På torsdag lägger jag upp spellistan för juli månad. Samma dag tar jag bort spellistorna för maj och juni, så passa på att lyssna på dom ;)


Inleder veckan med en vacker låt av den härliga indie-duon The Bird And The Bee!


Lyssna på:
The Bird And The Bee - Come As You Were

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag ser mkt fram mot julis spellista!

2008-07-28 @ 15:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0