Nytt album från Glasvegas... igen.

Med risk för att få alla mina läsare emot mig så måste jag säga att jag tycker att Glasvegas debutalbum har blivit rätt överhypat. Visst, jag tycker, precis som alla andra, att Geraldine är en grym låt. Men sen är det inte så mycket mer… ett par andra spår (Daddy’s Gone, It’s My Own…) som man kan lyssna på… men lika gärna låta bli också.

Den 1:a december släpper Glasvegas sitt andra studioalbum, A Snowflake Fell (And It Felt Like a Kiss). Om man nu kan kalla det album då det består av endast sex spår… klingar mer EP i mina öron. Lite småkonstig är releasen även med tanke på den nyligen släppta debuten, men man vill väl stryka medan järnet är varmt… eller hur man nu säger.

Videon till första singeln, Please Come Back Home, släpptes nu i dagarna och den är än en gång helt ok. Lyssnarvänlig men även den lite halvtrött, med den skotska accenten som den huvudsakliga behållningen. Men videon har en skön retro-feel tycker jag.

Nu lämnar jag tangentbordet till er. Berätta hur fel jag har ;)

Titta och lyssna på: Glasvegas - Please Come Back Home

Kommentarer
Postat av: Per

Haha, jag har varit i Brasov!! Suttit på samma fontän-kant som sångaren 0:40 in i videon :) Har dock läst att de åkte till Transylvanien för att spela in, coolt! Håller med om att bandet är rätt överhypat, blir tyvärr lätt så. Däremot tycker jag den här låten är riktigt bra, gillar trummorna. Kommer nog spelas till jul.

2008-11-19 @ 20:28:03
URL: http://disfordurham.blogspot.com
Postat av: bunkern

dags att nämna Razorlights nya, Slipway Fires tycker jag... om du inte redan gjort det och jag missat..

2008-11-20 @ 00:08:27
Postat av: Johan

bunkern - Jag har tyvärr aldrig varit nån stor fan av Razorlight. Slipway Fires har dessutom fått rätt dålig kritik, men jag lovar att vika tid åt att lyssna på deras senaste alster ;)

2008-11-20 @ 14:46:05
URL: http://music.blogg.se/
Postat av: Le Pin

Det är tänkt som en julskiva därav dom täta släppen.

2008-11-21 @ 21:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0