Happy Feet Saturday!

I tisdags skrev jag om den finsk/franska gruppen The Dø, och om hur dom plockar från alla möjliga genrer. På helgens Happy Feet Saturday tänkte jag följa upp tisdagens inlägg och härmed illustrera mångfaldens hos The Dø. På Queen Dot Kong ger man sig på rap och funkelectronica. Resultatet är jävligt imponerande för att i grund och botten vara ett folkpop-band.

Lyssna på: The Dø - Queen Dot Kong

I början av 2000-talet var jag i London och fastnade av en händelse på nån sunkig kanal-lokal-tv-sändning där Mike Skinner levererade en råskön låt. Jag kommer inte ihåg vilken låt det var, men jag gjorde som jag alltid gör när jag upptäcker nåt nytt; skrev ner artisten på mobilen. Så upptäckte jag The Streets. Nåt år senare släppte The Streets det blytunga debutalbumet Original Pirate Material. Sen har det tyvärr gått rätt downhill. I veckan släppte The Streets videon till den tredje singeln, Heaven For The Weather, från det fjärde albumet, Everything Is Borrowed, som släpptes för ett par månader sedan. Jag ska inte fördjupa mig i det albumet, mer än att säga att det har ett nytt fräscht sound och kan säkert vända upp The Streets formsvacka, även fast det fortfarande är en bra bit från Original Pirate Material

Titta och lyssna på: The Streets - Heaven For The Weather

Kommentarer
Postat av: Christina

hate the streets!

2008-11-23 @ 12:55:59
URL: http://hittamusiken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0