Veckan som kommer...

De senaste veckorna har varit fullmatade med skivsläpp och spelningar. Denna vecka är det något lugnare. De hetaste skivsläppen i veckan står The (International) Noise Conspiracy, med albumet Cross Of My Calling, och Dido, som släpper sitt efterlängtade tredje album Safe Trip Home efter en lång tids tystnad.

Dessutom kan vi se fram emot nytt från franska Jane Birkin (Enfant’s D’hiver)*, irländska Snow Patrol (A Hundred Million Suns) och norska Marit Larsen (The Chase)*. Samtliga släpps på onsdag. På torsdag släpper Coldplay en limiterad 8-spårig EP, Prospekt's March, med 6 nya låtar. Viva La Viva får dessutom ett nysläpp som dubbel-CD med dessa nya spår.

Veckans spelningar utspelar sig enligt följande: Ikväll spelar det snart splittrade Dirty Pretty Things sin svenska avslutningskonsert på KB i Malmö. Bor man i Göteborgsområdet bör man dra till Sticky ikväll och kolla in fantastiska Dr. Dog (skrivit om tidigare här), som jag tycker har släppt att av årets bästa album, Fate.

Albumaktuella Frida Hyvönen är ut på turné nu och på onsdag besöker hon Kulturens Hus i Luleå. På onsdag spelar även Bo Kaspers Orkester i Uppsala (även på söndag på Cirkus i Sthlm). Alternativrockarna Lambchop är i Sverige för att riva av våra tre största städer under veckan; KB i Malmö på torsdag, Sticky Fingers i GBG på fredag och Berns, Sthlm, på lördag.

Veckans mest intressanta spelning i Stockholm utspelar sig på fredag på Debaser Medis, då MGMT (som jag skrivit om tidigare här) intar scenen! Don't Miss!

Bör dessutom nämna att Ron Sexsmith spelar i Malmö på tisdag, Markus Krungård i Västerås på fredag och Jethro Tull i Göteborg, även det på fredag.
That’s That!

*Senaste albumet finns på Spotify

Kommentarer
Postat av: Per

"Viva La Diva", en uttänkt diss mot Coldplay, eller bara en felskrivning? ;)

2008-11-17 @ 15:40:07
URL: http://disfordurham.blogspot.com
Postat av: Christina

Dido- spännande!! Du, ja måste bara fråga en sak..

Jag försöker fixa olika kategorier på min blogg.. När du gör en ny kategori, klickar du i rutan "gör till standard-kategori" ? Och en sak till.. kan man bara ha 5 inlägg under varje kategori? kasst i så fall!



Ja e ett otekniskt missfoster :p

2008-11-17 @ 18:50:29
URL: http://hittamusiken.blogg.se/
Postat av: Johan

Per - Hahahaha. Vilken miss... Jag borde väl säga att det var medvetet, men jag e usel på att ljuga ;)



fixat det nu.

2008-11-17 @ 21:32:46
URL: http://music.blogg.se/
Postat av: Christina

Tack för hjälpen, ska försöka fixa det!

Du som jag är så tog jag bort min "allmänt" kategori men då kanske det bara är att göra en ny och klicka i "göra till standard kategori" om jag fattat rätt?

De där me 5 länkar.. När jag försöker göra en ny står det "Ange upp till fem URL:er att pinga" hmm...

2008-11-18 @ 09:49:22
URL: http://hittamusiken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0