Album Arts of the Week

Jag förvånas ofta över att det finns så mycket fula skivomslag, Jag kan inte riktigt förstå varför vissa artister inte är mer intresserade av att paketera sin musik på ett så snyggt sätt som möjligt. Många gånger handlar det visserligen om att de har en annan uppfattning än mig om vad som är snyggt, och det kan jag köpa. Men ofta syns det tydligt att artisterna inte har haft något som helst intresse av omslaget.

Lyckligtvis är det många som tar omslagen på stort allvar och levererar en produkt som man gärna låter synas i skivsamlingen. Från veckans skivsläpp har jag valt ut följande favoriter:



Clockwise från vänster: Bloc Party (Intimacy), Winterpills (Central Chambers), Tiger Lou (A Partial Print), Little Joy (Little Joy), John Legend (Evolver) och As In RebekkaMaria (Queen Of France).

För tidigare Album Arts klicka här.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Med tanke på den vikande skivförsäljningen tycker man ju att artister verkligen borde bry sig om design och layout på sina omslag.



Men kanske är det just därför: folk köper inte skivor fysiskt utan laddar ner, och därför bryr man sig inte om det

2008-10-31 @ 14:58:52
URL: http://dethararingenblogg.blogg.se/
Postat av: Jocke Jacksson

Hej!

Tror ibland att ett fult skivomslag säljer bättre.

Då tänker man som kund att dom har lagt mer pengar på insidan :)

/Jocke

Postat av: Jana Karlsson

Hej!

Tror att ett fult omslag tyder på att dom lagt mer pengar på insidan ;)

Så tänker iallafall.

/Jana


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0