Blandband September


Ni som har hängt med på bloggen ett tag vet att jag brukar lägga upp en spellista med den gångna månadens musik. Tidigare la jag upp dom på muxtape, men sen sidan lades ner för ungefär två månader sen har jag letat efter ett alternativ, dock förgäves. I veckan kom jag dock på att jag kan göra en podcast av listan. Sagt och gjort.

Jag har valt ut mina favoritspår från september månads inlägg. Lite här och där mellan spåren har jag lagt in lite mellansnack. Jag är inte direkt ämnad som radiopratare, och har ingen vidare radioröst, men det var sjukt kul att spela in det som en radiosändning. Det här är min första podcast så ni får ha överseende med att den känns lite amatörmässig. Den tekniska utrustningen är inte heller direkt top notch, då jag pratar in i den inbyggda mikrofonen på min bärbara Mac. Jag var dessutom tvungen att (denna gång) dra podcasten genom en extra konvertering så ljudkvalitet är lite sämre på vissa spår.


Ladda ner: Podcast September


Låtlista för Podcast September
(mellanrummen markerar mellansnack):

Darren Hayman - Art & Design
Gem -
Look
The Faint -
The Geeks Were Right

Petter & The Pix -
Nevermind
Tigers & Monkeys -
You Know
The Hives -
Won't Be Long

Cold War Kids -
Something Is Not Right With Me
Cold War Kids -
Hang Me Up To Dry

Damon Albarn (Monkey: Journey To The West) -
Monkey Bee
The Good, The Bad & The Queen -
Northen Whale
Jack White & Alicia Keys -
Another Way To Die

The Killers -
Human

Anna Ternheim -
What Have I Done

Kid Cudi -
Day 'n' Nite (Crookers Remix)
Ratatat -
Seventeen Years


Ni får jättegärna komma med feedback på podcasten. Pratar jag för mycket? eller för lite? eller bör jag helt hålla käften (blir nog svårt, har fått smak på det nu ;). Vilka synpunkter ni än har så får ni gärna maila mig på [email protected] eller skriva det i en kommentar på bloggen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Rolig grej :P Jag gillar att det är mellansnack. Fast dom tidigare spellistorna hade bättre musik.

2008-10-02 @ 08:33:51
Postat av: Johan

Jo, jag är villig att hålla med dig där. Dessutom blev det lite för stor blandning av musiken... jag kunde aldrig riktigt bestämma mig om jag gillade mångfalden eller ogillade bristen på en röd tråd ;)



Kul att du gillar upplägget :)

2008-10-02 @ 10:10:04
URL: http://music.blogg.se/
Postat av: emelie

d va en bra grej d hära! mellansnacket funkar super! har inte lyssnat på nån tidigare spellista, men denna är mycke bra:)

2008-10-02 @ 23:28:07
URL: http://ehmme.blogspot.com
Postat av: Mana

gryyyyyyyyyyyyymt!!! ;)

2008-10-03 @ 19:49:39
Postat av: Hanna

Skulle kommenterat mycket tidigare. Bra gjort, bra snack, bra musik.

2008-10-04 @ 22:06:42
URL: http://dethararingenblogg.blogg.se/
Postat av: Johan

Kul :) tack!

2008-10-06 @ 08:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0