Ny video från Kid Cudi

Måste säga att min co-writer Per har skött sig med bravur med sina frekventa och kvalitativa inlägg. Tyvärr har jag inte själv varit lika duktig... men, nu är det dags för ett inlägg från mig. Och då Per är killen med koll på hiphop (till skillnad från mig) så är det rätt komiskt och smått ironiskt att mitt första inlägg på ett bra tag handlar om just hiphop ;)

Men inte vilken hiphop som helst, det handlar om Kid Cudi! Killen som trots att han har släppt ett av årets bästa album, debuten Man On The Moon: The End Of Day, inte alls lyckats få den uppskattning i Sverige som han förtjänar. Nyligen släpptes hursomhelst videon till singeln Pursuit Of Happiness, gästad av MGMT och Ratatat (ok, jag kanske inte avvek alltför mycket från min comfort-zone ;)

Enjoy a good tune from a good artist with a great album!


//Johan

Kommentarer
Postat av: Per

Tack! Bara kul att skriva, och måste ju pusha dig lite också ;) Låten är skitgrym, och så hela plattan! Videon var dock inte precis vad jag väntat mig, lite alltför mycket typisk hiphop-video tycker jag. Dessutom så funkar ju inte länken längre nu heller :P

2009-12-10 @ 12:20:28
URL: http://polarenper.blogspot.com
Postat av: Cudilove

Kid Cudi är revolution. Vill tipsa om "The Pursuit of Happiness".



Du kan lyssna på den här:

http://musicpirate.org/music/06-kid-cudi-the-pursuit-of-happiness/aHR0cDovL211c2ljcGlyYXRlLm9yZy9tcDMvNHNoYXJlX3BsYXkucGhwP3RodXk9MTQyMDU3MDk4JTJGNWE2NTJmMzIlMkYwNl9LaWRfQ3VkaV8tX1RoZV9QdXJzdWl0X09mX0guaHRtbCUzRnMlM0Qx

2009-12-13 @ 01:07:39
URL: http://musicpirate.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0