Cover-tisdag med MJ och Steel Train


Jag har tidigare aldrig nämnt Michael Jacksons död här på bloggen, vilket kanske kan te sig lite underligt då det här är en musikblogg och vad gäller musik så var Michael en av de största. Anledningen är hursomhelst att jag redan från början bestämt mig för att bara skriva om musik som jag tycker om, och trots att jag har stor respekt för Michael Jacksons artisteri så har jag aldrig varit särskilt förtjust i hans musik, med undantag för guldkorn som Dirty Diana, Smooth Criminal och underskattade Give In To Me.

På dagens cover-tisdag kommer jag dock ge mitt homage till Michael. Detta i form av Steel Trains cover av Jackson 5:s I Want You Back. Det här är långt ifrån den enda covern på den här låten, och inte direkt den bästa heller. Men som ett fan av Steel Train vale jag ändå deras version.

Lyssna på: Steel Train - I Want You Back (cover: Jackson 5)

Om ni inte är bekanta med Steel Train sen tidigare föreslår jag att ni kollar in det jag tidigare skrivit om dom här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra band Steel Train, tackar för tipset =)

2009-07-14 @ 18:39:30
Postat av: mana

MJ rocks så det så älskling!!!!

2009-07-15 @ 14:58:30
Postat av: e l l e n -

Håller verkligen med om att Give In To Me är underskattad!

Tycker att Give In To Me är den bästa låten på Dangerous-skivan.

2009-11-29 @ 15:53:15
URL: http://whatzupwitu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0