Cover-tisdag med Iron & Wine


Jag vet att jag bara skulle vara borta en vecka... och det var jag, tyvärr hade jag högvis med jobb när jag kom tillbaka från semestern. Nu har jag betat av det värsta och jag hoppas kunna ge en sammanfattning av förra, och denna, veckas skivsläpp om en dag eller två. Idag är det dock, som schemalagt, cover-tisdag.

För två veckor sedan släppte Iron & Wine samlingsalbumet Around The Well där dom har blandat tidigare outgivet material med b-sidor och några covers. Den här typen av album har en tendens att bli rätt spretiga och inte särskilt lyckade, materialet har ju trots allt ratats tidigare av en anledning. Around The Well är dock förvånansvärt sammanhängande och innehåller en hel del godbitar... för oss Iron & Wine-fans.

Albumet innehåller som sagt några covers, bl.a. den oerhört fina covern av The Postal Services Such Great Heights. Säkert har ni hört den förut, om inte annat så i Zack Braffs mästerliga film Garden State. En annan grym cover på Around The Well är Iron & Wines tolkning av New Orders Love Vigilantes. Båda spåren kan ni lyssna på och ladda ner nedan:

Lyssna på: Iron & Wine - Such Great Heights (cover: The Postal Service)
Lyssna på: Iron & Wine - Love Vigilantes (cover: New Order)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0