Top 10 v.25



Så var det dags för veckans Top 10-lista. Inte för att det är fredag idag, men som ni vet är det midsommar imorn, och jag kommer vara på landet och där har jag varken dator, internet eller lust. Förra veckans Top 10 uteblev vilket gjorde det än en gång svårt att bara välja tio spår, men jag tycker jag fick ihop en skön spellista till er. Bland annat innehåller listan några smakprov från ett gäng storsläpp de senaste två veckorna, Kasabian, The Sounds, Sonic Youth och Placebo.

För att komma åt listan kopierar ni texten nedan och klistrar in den i  adressfältet i webbläsaren, välj ”öppna med Spotify” i dialogrutan som kommer upp. (Har ni öppnat den här spellistan tidigare behöver ni inte göra det igen, de nya låtarna ligger redan på plats).


spotify:user:musicblogg:playlist:3RZTrFd8MSvre1xE3kCXPC

Spellista:
1. Kasabian - Thick As Thieves
    (West Ryder Pauper Lunatic Asylum, 2009-06-10)
2. Liechtenstein - Roses In The Park
  
  (Survival Strategies In A Modern World, 2009-05-26)
3. Manic Street Preachers - Virginia State Epileptic Colony
   
(Journal For Plague Lovers, 2009-05-20)
4. Placebo - Battle For The Sun
   
(Battle For The Sun, 2009-06-05)
5. The Sounds - No One Sleeps When I'm Awake
   
(Crossing The Rubicon, 2009-06-03)
6. Joker's Daughter - Lucid
   
(The Last Laugh, 2009-06-17)
7. The Maccabees - Can You Give It
    (Wall Of Arms, 2009-05-20)
8. Sonic Youth - Antenna
    (The Eternal, 2009-06-10)
9. Kamera - Misfortune Strikes Again
    (Blank Expressions, 2009-05-20)
10. Phoenix - Fences
    (Wolfgang Amadeus Phoenix, 2009-05-27)

När ni har lyssnat klart på spellistan tycker jag att ni klickar här och röstar YES. Sen går ni med i facebook-gruppen "In SUPPORT of the people and the YOUTH of IRAN, 2009!" ...om ni nu har facebook. Sen har ni en underbar midsommar!!

Kommentarer
Postat av: cissi

de senaste spellistorna har inte lagts in automatiskt och det funkar inte när jag kopierar texten heller, det är bara från v.19 som kommer upp hela tiden, även om man raderar från spotify..:/

2009-06-18 @ 23:17:06
Postat av: Per

Kommer inte heller åt spellistan, och länken funkar inte den med. Fast jag har (redan) gått med i facebook-gruppen.

För att säga nåt om listan så tycker jag Kasabians skiva är skitgrym!! Inte hört nåt av de andra låtarna på listan dock.

2009-06-20 @ 03:50:49
URL: http://disfordurham.blogspot.com
Postat av: Johan

Det var synd, men bra att ni uppmärksammade det :)

Jag tror jag har fixat det nu, säg till om det inte funkar.



Per - ja, håller med dig. Gillar också verkligen Kasabians senaste... deras tidigare också f.ö.

2009-06-21 @ 20:13:16
URL: http://music.blogg.se/
Postat av: Anonym

ARCTIC MONKEYS NYA ALBUM HUMBUG!! finns artwork nu

2009-06-23 @ 12:26:51
Postat av: Adrian

Hej,

hör av dig till mig om du vill vara en av de första att lansera Teddybears nya singel.



Ha en trevlig helg!

Adrian

2009-06-26 @ 16:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0