Veckan som kommer...

Mitt förbannade Spotify ligger fortfarande nere, så det blev ingen top 10 i helgen. Får se till att kompensera det med en riktigt grym top 10-lista på fredag. Men innan dess ska vi hinna med lite annat. Först och främst veckans skivsläpp:

Gomez släppte ett fantastisk debutalbum för drygt tio år sen. Tyvärr har inget av deras efterföljande album levt upp till Bring It On så jag har inga större förväntningar på A New Tide som släpps på onsdag… men självklart kommer jag toklyssna på det.

Miss Li var som jag konstaterat förut satans produktiv som släppte tre album inom loppet av två år och följde upp det med att best of-album året efter och nu, ytterligare ett år senare, är det dags igen Dancing The Whole Way Home släpps även den på onsdag. El Perro Del Mar ligger inte heller direkt på latsidan, förra året släppte hon det väl genomförda From The Valley To The Stars, och nu, ett ynka år senare är det dags igen, med Love Is Not Pop.

Annat värt att lyssna in i veckan är The Veils Sun Gangs, Late Calls Leaving Notes samt debutalbumet från lovande Two White Horses (Sahara Hotnights skötebarn, tillika förband).

Vad gäller spelningar så är veckans schema inte direkt jättespännande, då det är helt befriat från utländska stjärnskott. Men istället bjuds vi på en skärva av svensk kvalitetsindie:

Onsdag
Loney Dear, Pustervikbaren, GBG.

Torsdag
Jenny Wilson, Nefertiti, GBG.
Maia Hirasawa, Växjö Teater, GBG.

Fredag
Maia Hirasawa, Palladium, Malmö.
The Sounds, The Tivoli, Helsingborg.
A Camp, Konserthuset, GBG.
Thåström, Huskvarna Folkets Park, Huskvarna.
Sahara Hotnights, Mejeriet, Lund.
TSOOL, B&B, Halmstad.

Lördag

Salem Al Fakir, Sigurdsgatan, Västerås.
El Perro Del Mar, Göteborgs Stadsteater.
TSOOL, Gisleparken, Gislaved.

Söndag
Maia Hirasawa, Halmstads Teater.

Kommentarer
Postat av: Luisa

Hej!



Ser att du använder dig av spotify, Jag undrar om du inte har en invite som jag kanske skulle kunna få av dig? Vore snällt om du hade en och ville dela med dig :)

2009-03-31 @ 11:47:18
URL: http://luisa.blogg.se/
Postat av: Johan

Hehe, nej tyvärr inte. Har fått några lite då och då, men de flesta har gått till kompisar.



För några månader sen lottade jag ut två invites här på bloggen. Kanske gör det igen nån gång i framtiden om jag får några ny invites.



Annars är det helt klart värt att betala 90:- (eller vad det kostar) för att få ett medlemsskap!

2009-03-31 @ 16:42:24
URL: http://music.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0