Raj Raj


I somras var jag för tredje gången på festivalen Way Out West i Göteborg. Ett av de största dragplåstrena var M.I.A. Senare samma kväll som hon spelade uppträdde en artist som hon tagit under sina vingar och kontrakterat till sitt egna skivbolag N.E.E.T. Recordings; den fortfarande tonåriga Baltimore-tjejen Rye Rye. Även om jag framåt småtimmarna på natten började bli ruskigt trött så var det värt att vänta på och överraskande bra då jag aldrig hade tidigare hört talas om henne. Hon och hennes två dansare visade prov på hur duktiga dansare de var, och hon visade attityd men glädje på scen och sin rap, och publiken var även de klart med på noterna.

Hon håller just nu på att spela in sitt debutalbum "Go! Pop! Bang!", som beräknas vara ute kort efter årsskiftet. Första singeln heter  och gästas av hennes chef Maya på refrängen, som också gästade på refrängen på deras tidigare samarbete "Bang". Låten känns väldigt skönt old school; allt från den skönaste basgången jag hört på länge, till hennes coola rap, och videon och hennes kläder i den.
Titta, lyssna och kom igång och få lite solsken en sådan här annars mulen och grå lördag.


//Per

Kommentarer
Postat av: joanne

grym video!

2010-10-26 @ 21:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0