Cover-tisdag: Albin Gromer


I lördagskväll så var det den årliga P3 Guld-galan, och ett av framträdandena gjordes av Rebecca & Fiona med en mix av deras låtar "Jane Doe" och "Bullets". På förra årets gala så gjorde skånepågen Albin Gromer succé med sitt uppträdande och låten "Här Inne Hos Mig", och han är nu på gång med sitt debutalbum, och som heter just kort och gott "Album", som släpps slutet på februari. Det är nog inte bara jag som ser mycket fram emot det, efter att han har släppt EP, singlar och bland annat gästat Timbuktu på både skiva och live. Hans musik är själfylld och utlämnande, speciellt eftersom han sjunger på svenska, och blandar snyggt soul och elektroniska ljud. B-sidan till senaste singeln "För Det Är Du" är just hans egna version på tidigare nämnda Rebecca & Fionas låt "Bullets", och som han har valt att kalla "Hon Skjuter Mig". Jag har lyssnat så många gånger på den här låten senaste dagarna, och än har jag inte fått nog. Kanske blir det lagom till hans hela album kommer och jag kan fylla på med nya grymma låtar från Gromer.
Nedan kan ni se och lyssna till en fin kortare aukustisk version av "Hon Skjuter Mig", och hela låten finns att lyssna till på Spotify.


//Per

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0