Ny singel från James Blake


Den just nu troligtvis hetaste nykomlingen på ön mellan Nordsjön och Nordatlanten, James Blake,  är nu bara en vecka från att släppa sitt självbetitlade debutalbum den 7:e februari. Första singeln var den fantastiska covern "Limit To Your Love", och nu är då ytterligare en låt med video ute. Låten heter "The Wilhelm Scream" och är lika avskalad och sparsmakad som Blakes tidigare produktioner från de EP:s han släppt, men precis som förra singeln och på resten av kommande skivan så sjunger han nu också. Vet inte varför han inte gjorde det direkt från början, för hans röst är så perfekt över den enkla melodin och rytmerna.
Videon är även den precis som låten lika enkel men samtidigt vacker, där Blake försvinner ut och in i något suddigt skimmer. Tillsammans med texten om tveksamhet kring drömmar och kärlek blir det ett stillsamt och tillbakahållet men ack så starkt skrik, som blir mer intensivt under låtens gång för att i slutet ebba vackert ut. Dessutom, av vad jag hört av resten av albumet så kan vi precis som förra året redan ha en tidig kandidat till årets bästa, så missa inte!!


//Per

Kommentarer
Postat av: Johan

mycket mycket bra!!

2011-02-04 @ 08:21:40
Postat av: fiali

check this out!



grym ny musikvideofrån Rockiga The Fix. Videobudget på 300Kr.



http://www.youtube.com/watch?v=J5oE3Ffoehs



2011-02-08 @ 12:13:47
Postat av: Anonym

People check this girl out @TriishaSings http://www.youtube.com/triisham Swedens NEXT BIG THING!

2011-02-13 @ 20:36:20
Postat av: Martin

Kanske är dags att sätta tänderna i detta snart? King of Limbs liksom åt upp James Blake för mig...



Hej

2011-02-24 @ 20:08:28
URL: http://dock.blogg.se/
Postat av: Per

Martin: Ja, det tycker jag helt klart att du ska göra! Finns många bra spår på skivan :) Jag kanske ska göra det motsatta, och ge mig på "King of Limbs", men måste säga att Radiohead inte är direkt något som intresserar mig, fast ska ge det en chans!

2011-03-20 @ 14:10:22
URL: http://music.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0